هیئت ((جنت الحیدر)) شهر جورقان
 
نويسندگان
طراح قالب

 


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, .:. 22:16 .:. mahdi akbari

اینم عکس ولادت نظر یادتون نره..........

عکس ها بسیار با کیفیت و بزرگ هستند در صورت بالا نیوردن سرعت شما پایین است...

لطفاً عکس ها را ذخیره و سپس مشاهده نمایید.

yasgroup.ir ali akbar 24 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم

yasgroup.ir ali akbar 28 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم

yasgroup.ir ali akbar 7 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم

yasgroup.ir ali akbar 14 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم

yasgroup.ir ali akbar 5 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم

yasgroup.ir ali akbar 4 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم

yasgroup.ir ali akbar 15 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم

yasgroup.ir ali akbar 11 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم

yasgroup.ir ali akbar 18 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم

yasgroup.ir ali akbar 25 تصاویر ولادت حضرت علی اکبر (ع) – سری سوم


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

 

حضرت علي اکبر(ع) فرزند بزرگ امام حسين (ع) در مدينه متولد شد. مادر بزرگوار ايشان ليلا دختر ابى مره مي باشد. وي زمانى چند در خانه امام حسين عليه السلام به سر برد و روزگارى در زير سايه حسين (ع) بزیست. ليلا براى امام حسين (ع) پسرى آورد، رشيد، دلير، زيبا، شبيه ترين كس به رسول خدا صلى الله عليه و آله رويش روى رسول ، خويش خوي رسول ، گفت و گويش گفت و گوى رسول خدا صلى الله عليه و آله؛ هر كسى كه آرزوى ديدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر ليلا مى نگريست تا آنجا که پدر بزرگوارش مي فرمايد هرگاه مشتاق ديدار پيامبر مى شديم به چهره او مى نگريستيم؛ به همين جهت روز عاشورا وقتى اذن ميدان طلبيد و عازم جبهه پيكار شد،امام حسين(ع) چهره به آسمان گرفت و گفت:اللهم اشهد على هؤلاء القوم فقد برز اليهم غلام اشبه الناس برسولك محمد خلقا و خلقا و منطقا و كنا اذا اشتقنا الى رؤية نبيك نظرنا اليه...

حضرت علي اکبر در كربلا حدود 25 سال داشت.برخي راويان سن ايشان را 18 سال و 20 سال هم گفته اند. او اولين شهيد عاشورا از بنى هاشم بود. شجاعت و دلاورى حضرت على اكبر (ع) و رزم آورى و بصيرت دينى و سياسى او، در سفر كربلا بويژه در روز عاشورا تجلى كرد. سخنان و فداكاريهايش دليل آن است. وقتى امام حسين (ع) از منزلگاه قصر بنى مقاتل گذشت، روى اسب چشمان او را خوابى ربود و پس از بيدارىانا لله و انا اليه راجعون گفت و سه بار اين جمله و حمد الهى را تكرار كرد. حضرت على اكبر (ع) وقتى سبب اين حمد و استرجاع را پرسيد، حضرت فرمود: در خواب ديدم سوارى مى‏گويد اين كاروان به سوى مرگ مى‏رود. پرسيد:مگر ما بر حق نيستيم؟ فرمود:چرا. پس گفت:فاننا اذن لا نبالى ان نموت محقين پس باكى از مرگ در راه حق نداريم

روز عاشورا نيز پس از شهادت ياران امام، اولين كسى كه اجازه ميدان طلبيد تا جان را فداى دين كند او بود. اگر چه به ميدان رفتن او بر اهل بيت و بر امام بسيار سخت بود، ولى از ايثار و روحيه جانبازى او جز اين انتظار نبود. وقتى به ميدان مى‏رفت،امام حسين(ع) در سخنانى سوزناك به آستان الهى، آن قوم ناجوانمرد را كه دعوت كردند ولى تيغ به رويشان كشيدند، نفرين كرد. على اكبر چندين بار به ميدان رفت و رزمهاى شجاعانه‏اى با انبوه سپاه دشمن نمود
پيكار سخت، او را تشنه‏ تر ساخت؛ به خيمه آمد. بى آنكه آبى بتواند بنوشد، با همان تشنگى و جراحت دوباره به ميدان رفت و جنگيد تا به شهادت رسيد. قاتل او مرة بن منقذ عبدى بود.پيكر حضرت على اكبر (ع) با شمشيرهاى دشمن قطعه قطعه شد.وقتى امام بر بالين او رسيد كه جان باخته بود. امام حسين (ع) صورت بر چهره خونين حضرت على اكبر (ع) نهاد و دشمن را باز هم نفرين كرد

قتل الله قوما قتلوك...و تكرار مى‏كرد كه:على الدنيا بعدك العفا.و جوانان هاشمى را طلبيد تا پيكر او را به خيمه گاه حمل كنند. حضرت على اكبر ، نزديكترين شهيدى است كه با امام حسين(ع)دفن شده است.مدفن او پايين پاى ابا عبد الله الحسين(ع) قرار دارد و به اين خاطر ضريح امام،شش گوشه دارد.


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

 
زندگینامه نزار القطری 
 وی تحصیلاتش را در قطر به اتمام رسانده است. از شش سالگی به مدرسه رفته و در هشت سالگی شروع به حفظ قرآن کرده و توانسته نیمی از قرآن را از بر کند.
اسم اصلی نزار القطری، نزار فضل الله روانی است (یعنی اسم پدرش فضل الله است) و در تاریخ پنجم ژوئن 1971 در قطر به دنیا آمده. او به زبان های عربی، فارسی، انگلیسی و اردو تسلط کامل دارد.
 
نزار قطری دارای سه فرزند است با نام های کوثر، حسین و علی. نزار القطری مدتی مقیم لندن بوده است و در حال حاضر در کویت ساکن است
برای مشاهده ادامه ی بیو گرافی به ادامه ی مطلب مراجعه کنید......
 

موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

زندگینامه ی استاد حاج غلامرضا عینی فرد زنجانی

-به عنوان سوال اول بفرمایید که چگونه شد به مداحی روی آوردید؟
قبل از همه چیز از شما تشکر می‌کنم که محبت دیرینه خودتان را بر سر ما چون سایه افکندید امیدوارم که همیشه در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان محبوب و عزیز و بزرگوار زنجان موفق باشید.
بنده در محله‌ای به نام حیدریه چشم به جهان گشودم . پدرم کاسب بود و در کسوت سقایی آب‌رسان منازل و مساجد و مدارس بود. البته سقایی یک سلسله مقداری? بود که در سطح کشور مشغول بودند به نظر من در عین حال که کاسب بودند خدمت بزرگی می‌کردند. بعدها مسجدی به نام باب‌الحوائج ساخته شد و ما از فیوضات آن مکان مقدس بهره‌مند شدیم همسایگان و عالم خوبی داشت.

ادامه ی زندگینامه ی کربلایی در ادامه ی مطلب........


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

 

1- بیوگرافی
 
شهریور ماه سال ۱۳۵5 در شهرستان خوی از شهرستانهایاذربایجان غربی و در خانواده ای متدین و از سلاله حضرت زهرا (س)پسری به دنیا امد که نامش را( میر محمد) نهادند.
(نام اصلی و شناسنامه ای سید ،میر محمد بوده و در کودکی بیماری می گیره و احتمال مرگش وجود داشته پدرش سید حبیب ذاکری نذر امام جواد میکنه اگه بچه ام خوب شد اسمش را می زارم محمد جواد در ضمن فامیل اصلی سید هم طباطبائی است . ولی قدیم که پدرش خواسته شناسنامه بگیرد چون میر حبیب مداح و ذاکر امام حسین بود.نام خانوادگی را ذاکری انتخاب می کنه. سید از پدر و مادر ی که از سادات بودن متولد شده.از نسل طباطبائی در واقع سیدی دو طرفه محسوب میشود
 
میر محمد در ترکی یعنی سید محمد
ادامه ی بیو گرافی در ادامه ی مطلب.........

موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

برای دانلود مداحی ها به ادامه ی مطلب مراجعه کنید..

 

 


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

 

تشیع صفوی تشیع اسم

تشیع علوی تشیع پیروی است

تشیع صفوی تشیع ستایش

تشیع علوی تشیع اجتهاد است

تشیع صفوی تشیع جمود

تشیع علوی تشیع مسئولیت است

تشیع صفوی تشیع تعطیلی همه مسئولیت ها

تشیع علوی تشیع آزادی است

تشیع صفوی تشیع عبودیت است

تشیع علوی تشیع انقلاب کربلاست

تشیع صفوی تشیع فاجعه کربلا

تشیع علوی تشیع شهادت است

تشیع صفوی تشیع مرگ

تشیع علوی تشیع توسل برای تکامل است

تشیع صفوی تشیع توسل برای تقلب

تشیع علوی تشیع یاری حسین است و

تشیع صفوی تشیع گریه بر حسین

 

دکتر علی شریعتی / تشیع علوی تشیع صفوی


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

ک آیه در انجیل هست که من خیلی دوستش دارم و فکر میکنم اگر همه ی انجیل تحریف شده باشد این آیه اصیل است , زیرا بوی سخن یک پیغمبر را میدهد و تصور نمیکنم کسانی که به تحریف یک کتاب آسمانی می پردازند این قدر شعور و ذوق داشته باشند که چنین جمله زیبائی بسازند . میگوید :

"" ای انسانها از راههائی مروید که روندگان آنها بسیارند از بروید که روندگان آن کم اند ""


دکتر علی شریعتی / سخنرانی علی حقیقتی بر گونه اساطیر

موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

به آنهایی که میگویند " زن " یک موجود ضعیفه است میگویم اگر اینگونه بود چرا خداوند خانه خود را در آرامگاه " هاجر " قرار داد ؟!!!

 (برگرفته از سخنرانی دکتر علی شریعتی / پدر مادر ما متهمیم )


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

چرا شیعه که از حج می آید از خرید و بازار و ضبط صوت می گوید
و در بازگشت از کربلا , سخن از زیارت و احساسی که داشته است !؟

دکتر علی شریعتی / کتاب شیعه / صفحه 190


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

قدر به تو خدمت کرده ام ای ایمان , ای ایمان !

گر چه کرامتها و سخاوت های شگفت تو کمر مرا سخت شکسته است و این همه بار منت بر دوش هایم سنگینی می کند و گردنم را خم کرده است , چنانکه یارای آن را که در روی تو راست بنگرم و در چشم تو آزاد بیا

ویزم ندارم . اما کار مرا تصدیق کن برادر , انصافم ده که صعب تر بود !

من زنده ماندن را انتخاب کردم درست در آن حال که مردن آسانتر از ماندن بود !

 

دکتر علی شریعتی / گفتگوهای تنهائی / صفحه899


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

می گوید : سینه زنی و قمه زنی و تیغ زنی و جریده کشی و نعش بندی و این حرکات با اسلام سازگار نیست . لخت شدن مردها در انظار , آسیب زدن به بدن , شرعا جایز نیست . می گوئیم : پس اعلام بفرمائید تا نکنند , مخالفان اسلام و تشیع نبینند , شما خودتان درستش کنید تا دیگران جور دیگری جمعش نکنند .... می فرماید : بله ولی ... مصلحت نیست !!!


دکتر علی شریعتی / کتاب شیعه / صفحه
254


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

پرسش :

تعريف دقيق شبهه و مشخصات آن چيست؟ فرق‌هاي اساسي سؤال و شبهه چيست؟ وقتي كه در مورد مسايل ديني و اعتقادي و... مباحثي مطرح مي‌شود كداميك از آنها سؤال و كدام يك شبهه است؟


پاسخ :

شبهه چنانكه در فرهنگ لغات آمده عبارت است از: «ايراد، اشكال. ايجاد ترديد، به اشتباه انداختن و مسلم نبودن.» «سوءظن، بدگماني، مغالطه و سفسطه»
مشخصات شبهه: شبهه «شبيه حق است» كه قصد دارد طرف مقابل را به اشتباه اندازد. شبهه، هميشه همراه دليل مطرح مي‌شود. مثلاً‌ در شبهه‌اي كه «توسط ابليس دربارة خلقت آدم مطرح گشت وي در باب خلقت آدم گفت: آدم را از خاك بيافريدي و من را از نار، و نار را بر خاك مزيت است و در شأن من نيست كه به آدم سجده كنم.»
اكنون كه تعريف و مشخصات شبهه روشن گشت، فرق‌هاي سؤال و شبهه نيز روشن مي‌گردد؛ زيرا برخلاف شبهه «سؤال عبارت است از درخواست معرفت يا آنچه موجب معرفت گردد. پرسش به قصد شناخت يا براي تعريف و تبيين. اگر سؤال به قصد جدل هم مطرح گردد بايد دقيقاً مطابق موضوع خود باشد كه در شبهه چنين نيست.
البتّه ممكن است گاهي سؤال به معناي طلب و خواهش ادني از اعلي باشد كه معناي آن در اين صورت نزديك به معناي آرزو خواهد بود. جز اين‌كه آرزو در مورد مقدر اطلاق مي‌شود و سؤال در مورد طلب و خواهش.
سؤال را به معناي اعتراض و سائل را به معناي معترض نيز به كار برده‌اند. بنابراين سائل (معترض) كسي است كه حكمي را كه مورد ادعاي كسي است نفي كند بدون اين‌كه دليلي بر نفي خود بياورد ـ و نيز سؤال يا اعتراض به تمام آنچه كسي ادعا كرده است اطلاق مي‌شود.
شرط سؤال اين است كه مطابق موضوع خود باشد و نيز بايد روشن و معقول باشد. زيرا در غير اين صورت تبديل به مغالطه مي‌شود...» كه شبهه خواهد بود.
فرق مهم ديگر سؤال و شبهه از مطالبي كه بيان شد به دست مي‌آيد كه سؤال عام‌تر از شبهه است و گاهي همراه دليل و گاهي هم بدون دليل مطرح مي‌شود. شبهه چنانكه گفته شد هميشه همراه دليل مطرح مي‌گردد.
در مورد مسايل ديني اگر مباحثي به قصد ايجاد شبهه مطرح شود كه گمراهي را در پي داشته باشد چنين مباحث، از قبيل شبهه خواهد بود. مثل اين‌كه مطرح كند كه در حديث خلفاي راشدين مدح شده‌اند چرا آنان را قبول نداريد؟
و اگر مباحث اعتقادي و ديني به منظور بالا بردن سطح فكري و فرهنگي جامعه بحث و مطرح شود كه بتواند ابهامات و سؤالات ديني را روشن سازد. پرسش‌هاي مطرح‌شده به اين منظور، از قبيل سؤال خواهد بود.


موضوع مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

.:.  Graphic By : SamenTheme  //  Code By : SibTheme  .:.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت ((جنت الحیدر)) شهر جورقان خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1031
بازدید ماه : 1313
بازدید کل : 193561
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


************

جاوا اسكریپت

************ ************
زیارت عاشورا ************ ************ حدیث موضوعی ************ پخش زنده حرم ************
پیج رنک گوگل ************ ذکر روزهای هفته ************ دانشنامه عاشورا ************
روزشمار محرم عاشورا ************
حرم فلش - کد وبلاگ - طراحي
************
************